wtorek, 31 stycznia 2012

W kołysce z objęć...

Agnieszka Osiecka przerobiona delikatnie dla Lampeduzianki - teraz gdy jest z nami, wzrusza po stokroć:




KOŁYSANKA DLA OKRUSZKA

Królewno moja, ty śpij, ty śpij, a ja
Królewno moja, nie będę dzisiaj spała
Kiedyś tam będziesz miała dorosłą duszę,
Kiedyś tam, kiedyś tam...
Ale dziś jesteś mała jak okruszek,
Który los rzucił nam

Skarbie mój, ty śpij, ty śpij, a ja,
Skarbie mój, do snu ci będę grała
Kiedyś tam dojdziesz boso do źródełka,
Kiedyś tam, kiedyś tam...
Ale dziś jesteś mała jak muszelka,
Którą los rzucił nam

Kiedyś tam będziesz miała dorosłą duszę,
Kiedyś tam, kiedyś tam...
Ale dziś jesteś mała jak okruszek,
Który los rzucił nam

A jakie są Wasze ukochane kołysanki ?

I jeszcze wierszem można pięknie:

Adam Ziemianin

Kołysanka z Ogrodowej


Śpisz tak cicho
moja mała
jakbyś tylko
w sen
wmyślać się chciała
Dlatego przy tobie
nawet księżycowi
chodzi po głowie
że zbyt głośno
wędruje po Ogrodowej

Śpisz tak spokojnie
moja miła
że wiatr za szybą
gwiżdże z podziwu

On jest dzisiaj
nerwowym przybyszem
któremu serce
nie mieści się
w rynnie
ale i tak
w twój sen
nie wpłynie

Śpisz tak mocno
moja zmęczona
że stary niedźwiedź
przy tobie zaledwie
drzemie w swej gawrze

Śpisz tak pięknie
moja droga
jakbyś pierwszy raz
w życiu spała

2 komentarze:

  1. Jak słyszę "Kołysankę dla okruszka" zawsze robi mi się strasznie smutno... Najbardziej lubię "Ach,śpij kochanie..." w wykonaniu duetu Turnau i Umer. Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała płyta Kołysanki - utulanki jest piękna - aranżacja i wykonanie- mistrzowskie. A w tej okruszkowej nucie jest coś, co wzruszać może na smutno. Chyba pierwszy komentarz - dziękuję :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...